Serdecznie witamy na najwSPAnialszej stronie z niepowtarzalną kolekcją muzyki i filmów. Zapraszamy Państwa do zalogowania się,
a jeśli nie macie jeszcze u nas konta proponujemy je założyć!

Warto poczytać

Egzamin z obsługi klienta w spa

W ostatnich latach powstało bardzo dużo obiektów z odnową biologiczną. Wszelkiego rodzaju salony SPA rosły jak grzyby po deszczu, oferując swoim gościom/klientom wyjątkowe chwile relaksu, włącznie z elementami prozdrowotnymi.

Nadeszły czasy weryfikacji, dziś odbiorca usług to świadomy usługobiorca. Czy na pewno, chwile w każdym salonie warte są jego czasu i pieniędzy? Czy są wyjątkowe? Co daje ową wyjątkowość?

Utrata klientów na własne życzenie

Płacąc wyższą cenę za zabiegi w ekskluzywnych salonach SPA, klient/gość powinien dostać ekskluzywną obsługę i chwile wyłącznie jemu poświęcone, a nie „bajkę” oraz nadzieję na relaks. Płaci bowiem nie tylko za zabieg, ale także za czas terapeuty i za atmosferę. Jeżeli poczuje się oszukany, dojdzie do wniosku, że przepłacił, oraz że tę samą usługę mógłby mieć u kosmetyczki za rogiem, niejednokrotnie za dużo niższą cenę. W tej sytuacji z pewnością już więcej nie wróci, a o całym SPA (być może dzięki jednemu pracownikowi) buduje się opinia negatywna. W perspektywie czasu, efektem będzie coraz mniejsza sprzedaż, ze względu na coraz mniejszą liczbę klientów. Lekceważenie odpowiedniej jakości usług ma przełożenie na całość działalności.

Umiejętnie prowadzony personel w SPA

Dziś dobra, profesjonalna obsługa, to być albo nie być danego salonu. Wśród tak ogromnej konkurencji, niełatwo konkurować nowym sprzętem, preparatem, czy wystrojem. Poziom i wysoką jakość dyktuje obsługa. Dlaczego więc wszelkie kroki w podnoszeniu jakości usług są ciągle na szarym końcu? Najczęściej słychać, że potrzebne są szkolenia ze sprzedaży, negocjacji, umiejętności rozmowy z trudnym gościem, przeprowadzenie reklamacji, ale to wszystko to właśnie odpowiednia obsługa klienta. Bez dobrej obsługi nie będzie sprzedaży, a koszty na reklamę to niekończące się wydatki na „jednorazówki”. Przy dobrej obsłudze reklamacje zmniejszą się do minimum, a salony mimo podobnych usług będą w stanie rywalizować nawet z najbliższą konkurencją.

Reklama budująca pozycję na rynku, czy „jednorazówka”

Coraz częściej słyszymy o nowych formach reklamy, nowych narzędziach docierania do klientów. Właściciele salonów zastanawiają się jak i gdzie się zareklamować, by zwiększyć obroty, by zyskać więcej klientów. Tworzą magiczne nazwy pakietów, to oczywiście wszystko dobrze, tak należy robić i wzmacniać swoją pozycję na rynku. Tylko nasuwa się pytanie, na ile mocne będzie przełożenie wydanych pieniędzy, jeżeli będą to „jednorazówki”, czyli jedna wizyta gościa/klienta dzięki danej reklamie w naszym SPA? Jeżeli nie zacznie się zwracać uwagi na procedury, wyjątkowość obsługi, kwalifikację i elokwentność personelu, to może nawet tej „jednorazówki” za jakiś czas już nie będzie, bo mimo wydawanych sporych pieniędzy na reklamy, zainteresowanych usługami będzie coraz mniej. Warto więc zadbać o „kuchnię” zanim zaprosi się gości. Warto też tę „kuchnię” pielęgnować, by nie wdarły się tam szkodniki.

Szkolenia i procedury w SPA

Niezależnie od tego, co zaplanowaliśmy, najpierw trzeba umieć to wykonywać oraz znać kolejność czynności, która sprawia, iż dana czynność/rzecz będzie dla nas łatwiejsza. Z czasem kolejność tę można ulepszać, dodając lub ujmując różne elementy w zależności od oczekiwanego efektu końcowego. Tak właśnie działają procedury. Należy je ciągle modyfikować, by efekt końcowy był coraz lepszy. Bez umiejętności wdrożenia odpowiednich szablonów pracy, z czasem szablony te stworzą się same. Niestety, są one wtedy wypracowane ze zlepków nawyków pracy w innych salonach/firmach. Takie samo-powstałe zasady, nigdy nie są zgodne z wysoką jakością usług, prestiżem, a więc nie spełniają oczekiwań ani gości salonów SPA, ani też zarządzających.

Egzamin z obsługi klienta w SPA

Obecna sytuacja gospodarcza jak i popularność usług na rynku SPA & Wellness spowodowały, iż wiele obiektów nie wie, jak w ogóle konkurować. Tymczasem, bez inwestycji w nowoczesny sprzęt, bez ściągania z najodleglejszych zakątków świata preparatów i nowinek, każdy salon i hotel SPA & Wellness, poprzez odpowiednie poprowadzenie personelu, może osiągnąć silną pozycję na rynku. Nie twierdzę, że stanie się to z dnia na dzień, ale poprzez odpowiednie „serce” do usług, których filarem jest personel, oraz odpowiednie pokierowanie, jest to jak najbardziej możliwe. Dzisiejsze czasy, to egzamin dla niejednego salonu i hotelu SPA & Wellness. Egzamin z jakości usług, który jest jak najbardziej osiągalny, i który daje stabilizację. Dobre samopoczucie podczas korzystania z hoteli i salonów SPA & Wellness powinno sięgać zenitu i każdy obiekt może taką jakość osiągnąć. Nijakość, brak systematycznych szkoleń, wsparcia, umiejętności „ogarnięcia dobrej jakości usług” dzisiaj jest drogą do upadku. Egzamin z jakości usług nikogo nie ominie. Tam gdzie zaliczony będzie na wysoką ocenę, będą i wysokie obroty, tam gdzie będzie średnio, będzie po prostu średnio, może niektórym to wystarcza, oby nie zaczęło być słabo. Słaba ocena to już równia pochyła w dół, o niskiej nie wspomnę. Warto więc już dziś zadbać, o sprawdzenie pracy personelu poprzez odpowiednie audyty i zacząć wdrażać systematyczne ulepszanie i wzmacnianie pozycji na rynku. Nie ma sensu czekać na zakończenie kryzysu. Konsumenci hoteli i salonów SPA & Wellness niezmiennie będą oczekiwać wysokiej jakości usług.

Iwona Galacka

Konsultant, coach i moderator w obiektach SPA, Wellness.

źródło: www.najwspanialsze.pl
NAJWSPANIALSZE, nr 2/2013, ss. 12-13

Kontynuuj

Koszyk

Zakupy: 0 produktów

Sklep
Promocje
Nowości
Polecane produkty
Moje konto
Koszyk
Zamówienie
 

Szybkie Wyszukiwanie

Wyszukiwanie Zaawansowane
Kategorie
Muzyka  (747)
    432 Hz  (17)
    Anielskie inspiracje  (13)
    Chillout  (59)
    Muzyka do masażu  (97)
    Muzykoterapia  (91)
    Natura  (47)
    Orientalna  (24)
    Pakiety SPA  (15)
    Podróż zmysłów  (138)
    Relaksacyjna  (176)
    Rytmiczna  (59)
    Zestawy MP3  (11)
Filmy  (23)
    Ćwiczenia dla wszystkich  (3)
    Natura  (9)
    Techniki masażu  (11)
Bestsellery
 01.Dream of Africa 
 02.Vocal Chill 2 
 03.Vocal Chill 
 04.Touch of Africa 
 05.Margarita 
 06.Etheria 
 07.Ayurveda 
 08.Harmonia i odprężenie 
 09.SPA Music 
 10.Dotyk SPA 
Licencja

Licencja - logo
Warto poczytać
Tutaj będziemy
 
© Copyright 2017 najwSPAnialsza.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.